Місцева влада в Горі залишила село без дитячого садочку

Про це стало відомо на черговій сесії Гірської сільської ради 18.06.2020 зі слів голови села Романа Дмитріва. При цьому, фактично, в заручники взяли як батьків дітей, котрі не знають чи вирішено питання розподілу дітей по садочках району, так і місцевих депутатів, від яких вимагають виділити додаткові кошти на капітальний ремонт, адже з необхідних 17 мільйонів в бюджеті на цей 2020 рік було закладено лише 1,8 мільйона. До речі, деякі медійні ресурси, не розібравшись в ситуації, повідомляли, що всі кошти для ремонту дитячого садочка “Берізка” були віднайдені, чим ввели своїх читачів в оману.

Для інформації. Протягом 2019-2020 років Гірська сільська рада декілька разів оголошувала закупівлю на капітальний ремонт єдиного комунального садочка “Берізка” в селі Гора. Але з різноманітних причин торги не відбувалися: то дискваліфікували всіх учасників, то відміняли торги через технічні помилки в документації, то через вимогу Держаудитслужби.

І ось, в квітні 2020р. з п’ятого разу Гірська сільська рада оголосила переможця! Ним стало Приватне акціонерне товариство “БОРИСПІЛЬСЬКИЙ КОМБІНАТ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ” (ПрАТ «БКБМ»), яке ніби то погодилося з усіма умовами закупівлі, в тому числі виконувати роботи, не дивлячись на умови в проекті договору згідно пункту 4.2. Там згадується, що фінансування робіт залежить від «реального надходження коштів з державного бюджету України», а в самому тендері була умова оплати – післяоплата 100% (з можливістю проміжних платежів). Та вже згодом стає відомо, що Виконавець не зовсім погоджується починати роботи на таких умовах. І це не єдина проблема.

Сам договір, що було підписано між Замовником та Виконавцем, не відповідає тендерній документації (умовам), а відтак, згідно законодавства, – вважається нікчемним і мав би бути розірваним. Технічно – Замовник неправомірно обрав Переможця торгів. В чому ж невідповідність?! Виконавець (ПрАТ “БКБМ”) був зобов’язаний сплатити на рахунок Замовника (Гірська сільська рада) зобов’язання виконання договору в розмірі 5% (а це близько 850 тис.грн.). Крайній строк даної оплати – день підписання договору, а це 03 квітня 2020 р. І як стало відомо – він цього не зробив, а договір підписали. Більше того – в підписаному договорі, на відміну від поданого на торгах проекту договору, розмір забезпечення виконання робіт в пункті 11.3 встановлено в  розмірі 0,5%, а це лише близько 85 тисяч гривень. Гірська сільська рада пояснює це технічною помилкою в тексті договору, але чомусь одночасно повідомляє і про надходження від виконавця робіт забезпечення саме в сумі близько 85 тис.грн., що скоріше можна пояснити змовою, аніж технічною помилкою в тексті договору. Адже на момент підписання договору сума забезпечення вже мала бути внесена на рахунок Гірської сільської ради, і ніяк не залежала від договору (фактично договір лише констатує факт внесення даної суми виконавцем робіт замовнику на момент підписання).

Чому ж так відбулося, можна лише здогадуватися. Особисто для мене очевидно, що такі дії сільської ради – встановлення привілейованих умов для певного виконавця. Адже на такі торги, де виконавцю до початку робіт пропонується спершу внести СВОЇХ майже 860 тис.грн на рахунок замовника як гарантію виконання робіт, потім зробити вкладення в будівництво на 17 мільйонів, а кошти отримати лише як післяоплату і за умови, що у Замовника не буде претензій до робіт, – зайти міг лише відчайдуха або “довірена” компанія-виконавець. А коли “довірений” виконавець зайшов, то ось тобі і умови інші по зобов’язанням, і депутатів на виділення додаткових мільйонів почали схиляти (для проміжних платежів). А щоб ті депутати не сильно упиралися, то за декілька днів до 92 сесії (відбулася 18.06.2020 р.) в авральному режимі почали “демонтажні” роботи в дитячому садочку. На сесії ж головою ради Романом Дмитрівим було заявлено, що “садочку вже немає!”.

 

І все би так і полишилося, якби Державна аудиторська служба України (ДАСУ) не виявила порушення та не почала здійснення моніторингу закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-14-003717-c). 19 червня 2020р. було викладено висновок, згідно якого встановлено ряд порушень закупівельного законодавства. За характером виявлених порушень, на уповноважену особу із закупівель має бути складено протокол про притягнення до адміністративної відповідальності, а ДОГОВІР ВИМАГАЮТЬ РОЗІРВАТИ. У Гірської сільської ради є право оскаржити дане рішення в судовому порядку. В разі нерозірвання договору ДАСУ може почати перевірку Замовника.

Дідок Олександр / аналітик DOZORRO (Київська та Черкаська обл.), голова ГО «А-Гора»
22.06.2020

Поширити з....
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin